dinsdag 15 mei 2012

Pinterest

Door speciale voorwerpen en curiosa te decoreren maak ik mijn 'levenskunst'. Ik probeer met brocante een stilleven te maken van een 'tablescape'. Ter herinnering aan een overledene, een leven dat is 'verstild'....maak ik een 'mementos' of 'herinneringsdoos'. Dit is mijn authenticiteit, de wijze waarop ik uiting geef aan mijn eigen persoonlijkheid en karakter. Ik deel dat graag met jou..... 

Blogs en sites lezen of plaatjes kijken?

Vind je het ook zo heerlijk om allemaal sites en blogs te bekijken over jouw favoriete onderwerpen? Kijk je dan ook zo vol bewondering naar al die prachtige foto's? Of lees je liever de artikelen op de informatieve sites of blogs?

Ben je meer een bladertype: klik dan op mijn fotoalbum bovenaan of ga eens kijken op mijn 'boards' (prikborden) op www.pinterest.com/brocantaria
Ik heb prikborden aangemaakt voor o.a. tablescape (tafelstyling), decoupage, for the home, DIY (doe-het-zelf/knutselen) en recycle, things I love, old memories, my style en high tea. 

Zoals ik ook al een enorme fan ben van Sweet Pauls magazine (zie mijn lijst met Blogs), ben ik ook een echte fan geworden van Pinterest. Omdat het een internationale site is, schrijf ik mijn reacties meestal nog wel in het Engels.... Op zich is dat ook wel weer leuk dat iemand aan de andere kant van de oceaan jouw foto's over decoupage wil gaan volgen. Maar ik hoop dat straks steeds meer Nederlanders prikborden gaan aanmaken. Ik las in de NRC Next eind februari een interessante bijdrage over deze site. Zie ook op: http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/02/29/pinterest/%20

Wil je meer te weten komen over zijden schilderijtjes of over tablescape, kijk dan bij de onderwerpen in de linkerkolom. Informatieve sites en blogs kun je vinden aan de rechterzijde van deze pagina in de lijst met links.


Hou je van decoreren en wil je hierover graag meer lezen? Kijk dan op de pagina http://brocantaria.blogspot.nl/p/decoreren-en-styling.html.  Of zoek je (oude) boeken om te lezen of om mee te knutselen? Kijk dan eens in mijn 'boekwinkeltje': http://brocantaria.boekwinkeltjes.nl/

Zoek je gedecoreerde brocante? Elke week zet ik een paar artikelen te koop op mijn Facebookpagina: www.facebook.com/brokitsch  

Claudia Folkerts
Brocantaria

PS Wil je meer lezen over het ontstaan van deze site, lees dan eerst:  http://brocantaria.blogspot.com/p/sprokkelaar-of-levenskunstenaar.html

KvKnr Noord-Nederland 01125741

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je berichtje! Ik zal, indien gewenst, op korte termijn reageren.

Groetjes Brocantaria